Retour- en Restitutiebeleid

Vakantieretourbeleid

Als de retourdatum van de op de website van Apline Europe gekochte producten op een feestdag valt nadat de retourtermijn is verstreken, wordt de retourtermijn in het voordeel van de klant verlengd met de duur van de feestdag. Het koopcontract blijft geldig.

Standaard retourbeleid

Voor België, Duitsland en Nederland geldt het standaard retourbeleid.
Er zijn een paar belangrijke punten om te onthouden bij het retourneren van een product dat online is gekocht bij Apline Europe SARL:
 – Je hebt 14 kalenderdagen om een artikel te retourneren vanaf de datum waarop je het hebt ontvangen.
 – Dit beleid is alleen van toepassing op aankopen op websites van Apline Europe. De websites van Apline Europe SARL zijn: apline.fr, apline.be, apline.ch, apline.it, apline.nl
 – Zorg ervoor dat u alle verbindingsapparaten voor het product dat u retourneert retourneert zoals u het met montage-instructies hebt ontvangen .

Worden retourzendingen geaccepteerd?

Ja, retouren worden geaccepteerd.

Waar kan ik het geretourneerde product afleveren?

Het geretourneerde product moet worden afgeleverd op 4 Route de Bois 18400 Saint-Florent-sur-Cher Frankrijk. Bezorgen kan met een expediteur of zelf.

Binnen hoeveel dagen kan ik het product retourneren?

U kunt binnen 14 dagen na ontvangst van het product kosteloos retourneren. Lees de onderstaande details voor een gratis retourzending. Op feestdagen wordt deze termijn verlengd.

Onder welke voorwaarden kan het product geretourneerd worden?

De doos is nooit geopend, de doos is wel geopend en zeer weinig gebruikt.

Zijn er afkoopkosten?

Als het artikel onbeschadigd en bruikbaar is, zijn er geen herbevoorradingskosten.

Zijn er retourkosten voor het defecte product?

Nee, er wordt niets betaald. De klant kan de gratis vervanging van het defecte onderdeel aanvragen of het product retourneren.

Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst. Worden er kosten in rekening gebracht als ik het terugstuur?

Verkeerde bestellingen vallen in het kader van spijt van de klant. Als de verkoper de goederen aan de expediteur heeft overhandigd, zijn de verzendkosten voor rekening van de klant. Indien de goederen nog niet aan de afzender zijn overhandigd, worden deze kosteloos geretourneerd. Gezien de voorbereidingstijd van de bestelling, moet de klant binnen 4 uur na het plaatsen van de bestelling de annulering van de bestelling vanwege een onjuiste bestelling aanvragen. Anders, wanneer de verkoper het product verzendt, zijn de verzendkosten voor de retourzending de verantwoordelijkheid van de klant. Als de klant besluit de bestelling te annuleren voordat de verkoper het product aan het transportbedrijf overhandigt en de verkoper deze informatie-e-mail negeert en het product toch verzendt, worden er geen extra verzendkosten in rekening gebracht voor de retourzending.

Hoe een product retourneren

Stap 1:

[email protected] naar uw e-mailadres, stuur een e-mail met uw bestelnummer.

Voorbeeld mailheader : ik wil graag mijn ordernummer 3004 retourneren.

Voorbeeld mailinhoud : Ik wil graag mijn ordernummer 3004 retourneren omdat ik niet tevreden ben met het product. Stuur me een e-mailbericht met informatie over gratis verzending.

Voorbeeld mailinhoud : Ik wil mijn bestelling 3004 retourneren omdat het product niet compatibel is met mijn voertuig. Hier zijn enkele voorbeeldfoto’s die de onverenigbaarheid aantonen. [Bijlage 1 foto], [Bijlage 2 foto]. Stuur me een e-mailbericht met informatie over gratis verzending.

Op basis van dit verzoek dat u via e-mail heeft geopend, neemt onze accountmanager contact met u op over uw retourverzoek.

Stap 2:

Onze accountmanager stuurt ons een e-mail waarin staat hoe we het product naar ons kunnen verzenden.

Stap 3:

Nadat het geretourneerde product is afgeleverd op het retouradres van Apline Europe, wordt gecontroleerd of het voldoet aan de retourvoorwaarden. De schade wordt beheerst. De inhoud van de productverpakking wordt gecontroleerd. Als alles in orde is, wordt de retourzending bevestigd.

Stap 4:

De terugbetaling zal plaatsvinden.

restitutie beleid

Als uw retourzending stap 4 heeft bereikt, begint het terugbetalingsproces onmiddellijk. De manier waarop je terugbetaling wordt verwerkt, is gebaseerd op de betaalmethode die je hebt gekozen bij het maken van je bestelling. U ontvangt de terugbetaling 3-5 werkdagen nadat het terugbetalingsproces is gestart. Als, om redenen buiten onze controle, geen terugbetaling kan worden gedaan via de betaalmethode die u hebt geselecteerd bij het maken van uw bestelling, wordt u mogelijk gevraagd om informatie te verstrekken voor een alternatieve terugbetalingsmethode.

TERUG NAAR BOVEN